reklama

ISTROCON 2007

V dňoch 14.-16. 9. sa v SÚZE uskutočnil ďaľší ročník festivalu ISTROCON..bohužiaľ asi posledný....

Písmo: A- | A+
Diskusia  (18)

...teda v súze posledný.....pretože ju majú už čoskoro bohužiaľ búrať. Bohužiaľ-záumy finančných

skupín sú v dnešnej dobe silnejšie ako čokoľvek iné-ale nie o tom chcem teraz písať.

Chcem písať o festivale na ktorom sa toho dalo počas tých troch dní zažit srašne veľa.

Len v skratke-aby som sa dlho nerozpisoval o čom vlastne takýto festival je- je predovšetkým

podľa mňa o stretnutí a o ľudoch rovnakej vlnovej dľžky a krvnej skupiny. Áno -hovorím

presne o tých ktorých fantasy a sci-fi hry, figúrky a beletria niesu cudzie. Ale poďme

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

pekne po poriadku-čo sa na tomto festivale fantastiky a animovanej tvorby dalo všetko vidieť?

Premietanie filmov, sci-fi, fantasy,horor,literárne súťaže a prednášky, prezentácia komiksov,

ďalej manga,anime (tu sú tie všelijaké kresnené a animované japonské a iné postavičky:)

ďalej prezentácia japonskej kulúry(vraj to celé malo byť pod záštitou japonského veľvyslanectva:)

no a nakoniec veľkú skupinu návševníkov tvorili hráči počítačových hier-či už na konzolách playstation,

X-Box 360 alebo na klasických PC.No a nakoniec-last bud no least samozrejme prezentácia

rôznych kartových a stolných hier ako Warhammer, Magic the Gathering,Pokémon,Osadníci z katanu...atd

SkryťVypnúť reklamu
reklama

a stolné hry ako Confrontation, Lord Of the rings, Warhammer a Warhammer 40 000.

Z môjho pohľadu istrocon dopadol asi takto: Piatok 14.9.- 17h prilietam na letisko M.R.Štefánika

vracajúc sa zo služobnej cesty. Beriem taxik, veci nechavam vo firme a služobným autom mierim

na drotársku cestu 32. Do Súzy prichádzam asi 19.30. Vstupenku už mám dávno checknutú a

tak zábava sa môže začat. Najskôch obchádzam všetky stejdže. Na hlavnej palube sa premietajú filmy,

na poschodí usilovne bežia prednášky a parmeni paria hry. Čekujem comics salón kde sa majú konať

zaujímavé prednášky. Podľa harmonogramu zisťujem že tie mnou vytipované sú až v nedeľu. He, času dosť :)

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Obchádzam bar a hľadám miestnosť kde by mali byť stolné hry a teda aj kamaráti - hráči warhammeru 40k.

Po dlhšom neúspešnom hľadaní stretávam prvú známu tvár pri bare. Pýtam sa zrudiho kde je warhammer.

Nakoniec som pochopil prečo sa mi ich nedarilo nájsť-stolné hry boli totižto v jedálni-uups :p

Piatok sa teda niesol v znamení warhammeru.

Večer som ešte zbehol kuk jeden film a po filme(asi o polnoci:p) sme ešte zahrali nejaké kartové hry

a ja som sa porúčal domov. Po štvorhodinovom spánku sadáme v sobotu ráno s kamošom do auta

a mierime rovno do súzy. S úľavou zisťujeme že jedáleň bola zamknutá a tak v noci nemohlo nič nikomu

SkryťVypnúť reklamu
reklama

zmiznúť. Thumbs up pre organizátorov. Rozkaldáme panáčikov a vojačikov a ideme na to. Strieľa sa z

plazmových,lejzorvých ale i klasických zbraní, kanónov, po bojisku sa preháňajú tanky, a iné bojové vozidlá,

mariňáci,chaos,démoni, všetko čo žije bojuje hlava-nehlava až do úplného zániku....eh..nechal som sa trocha

uniesť, prepáčte :). Sobota sa teda niesla v znamení bitky na bojovom poli. Pre ilustráciu dokladám niekoľko

obrázkov...

Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

 

Poobede som opäť zhliadol niekoľko výborných filmov ako 300 a fountain of life....

a večer sa niesol v znamení spoločensko-kultúrnej akcie pri bare :P. Domov som dorazil

asi okolo jedenástej a tentokrát som si doprial horúcu sprchu a o hodinku viac spánku ako včera.

V nedeľu sa mi stávalo hodne tažko. Ale istorcon je iba raz do roka..nuž niet času vyspávať.

Hor sa do súzy. prvé čo bol rozdiel oprosti ostatným dvom dňom-warhammerové stoly už boli zbalené

a tak bol čas aj na daľšie aktivity. V prvom rade som sa mohol venovať daľším hrám a tak som čo-to

videl aj zo stolnej hry pán prsteňov. Okrem toho som navštívil prednášku Veroniky Senkovej o svete forgotten realms.

Ak to mám ale objektívne zhodnotiť jednou vetou-čakal som asi vyššiu úroveň. To že 15 minut riešila nainsšalovanie

akehosi interface aka forgotten realms -OK-nebola jej chyba že pc bolo zaheslované,

ale namiesto obrázkov mohla spraviť slide v power pointe- ušetrila by tým kopec času ktorý mohla

využit efektívnejšie na prezentáciu forgotten realms.

Obrázok blogu

Obrázok blogu

Druhá prednáška bola o svete warhammer resp. o impériu, keďže warhammer je vlastne náš svet

odohrávajúci sa v roku 40 000. Táto prednáška niež nemala extra vysokú úroveň, ale aspoň

oceňujem veľkú snahu prednášajúceho vysvetliť úplne komplexne aj pre tých čo o warhammeri

vôbec nič nevedia ako vlastne impérium funguje a aké daľšie rasy okrem ľudí sú v známe a

prichádza s nimi ľudstvo v roku 40 000 do kontaktu.

http://www.comics-salon.sk/index.php?page=pics2&rok=3&album=182&pos=0&step=45&typ=p&sk

Na záver ďakujem všetkým zainteresovaným aj nezainteresovaným za veľmi príjemne strávaný tento čas.

Jaaaj a ešte-na začiatku som piísal že bol posledný-áno bol posledný v súze priatelia,čiže na budúci rok

sa uvidíme v inchebe. Kukolár a conovaniu zdar, priatelia.

PS-ospravedlňte prosím priípadné chyby-na korektúru nebol čas.

Martin Staroselsky

Martin Staroselsky

Bloger 
  • Počet článkov:  13
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som ten, ktorý som a prichádzam medzi vás. Zoznam autorových rubrík:  JA A POCITACESúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

296 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

88 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

754 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu